p>
Home | MukaBuku | Jom Twit2 |

Sunday 6 July 2014

Tikah..., miss u damn much!

pagi ni aku ushar fb dan wchat sorg makhluk allah ni.., sorg gadis yang pernah rapat dengan aku dulu.., sorg anak dara yang selalu bsamaku mdengar luahan hati aku suatu masa dulu..., tapi itu semua dulu.., kini kami sudah mjadi macam orang asing... :( tapi satu yang aku tahu.., satu yang kekal selama2nya..., dia tetap sahabatku dunia akhirat..

dulu aku dan dia selalu keluar sama2.., selain Aida.., dialah peneman aku.., kami share cerita masing2.., cerita pasal hati.., pasal persahabatan aku yg dulu2.., aku anak sulong dan dia juga anak sulong perempuan (dia anak kedua sebenarnya~ada abang).., bulan puasa gi jalan kaki gi bazaar kat mulong sesame.., dia baikk sgt..., dia xkan pernah biarkan aku sendiri.., dia sentiasa bertanyakan tentang diri ini..., dia sangat risau kalau aku gi keluar dr kolej sendirian..., :) rindunya lah saat2 tu...

aku pernah sama2 menangis ngan dia.., dan utk tenangkan pikiran.., kami ambik kputusan gi kluar jalan gi pasir mas.., gilak! haha.., time tu waktu sem 3.., masa nak amik muet.., ade ssuatu berlaku.., aku y memg sedg dirundung masalah.., melihat dia bdepan dgn masalah.., lg lah bertambah2 sedih jadinya.., mana xnangis nya! sampai dia pun jadi pelik..., haha..., dgn dia aku xdelah nk bkira sgt.., aku boleh kata apa je y aku nak kat dia.., dia memg memahami...,

entah di mana silapnya.., aku dan dia semakin renggang dan semakin jauh.., hubungan kami bertahan hingga sem 3 saja.., itupun xsampai phujung sem.. aku ingat.., kali terakhir kami meluangkan masa bsama2 waktu di pasir mas..., masa nak raya..., kami beli baju raya sesame.., mek.., aku ada lagi baju biru tu mek..

mgkin salah aku kot.., urmm bukan mungkin.., tapi ye..., aku yang salah.., selepas program anak yatim aku akui wktu itu lah hubungan aku dengan mek2 ber7 tu mula bkembang.., atas dasar beberapa sebab yang aku dan salah seorang dr mereka sama2 hadapi mengeratkan lg hubungan kami.., waktu tu aku sedar aku ada mekda.., dan aku ada mereka..., aku jd berbelah bagi.., aku takut ada di antara mereka yang kecik hati.., aku xnk mekda kecik hati sebb bg aku dia tetap sahabat aku!! mana boleh aku lupakan dia.., dia orang pertama yg mjadi kawan aku di um.., dan akhirnya btukar mjadi sahabat. aku syg dia sesangat! aku cuba jd adil seadil2nya.., hubungan aku dan mekda masih seperti biasa...

tp semakin jd luar biasa bila ada kata2 yg xberapa senang di dengar muncul drpd mulut org.., y aku tahu ianya ditujukan pd aku.., sumpah demi allah!! aku xde nak buang sapa2 pun.., sedaya y boleh aku xnak mek2 b7 tu dapat tau y mereka dikaitkan dgn hubungan aku dan mekda.., aku xnk dorg rasa bsalah..., tp akhirnya mereka tahu jugak.., memg kami hadapinya dgn rasa y agak down.., sejak tu y aku dan mekda jd renggang.., aku sedih.., memg xterkata..., memg menangis setiap hari..,

wktu tu aku lupa.., aku lupa yang sahabat aku y sorg ni pun sebenarnya mungkin rasa tluka.., ya allah.., byk nya hati y tluka kerana ku..., maafkan aku..., swaktu aku dan mekda rapat.., aku dan sahabat aku ini emmg sedia rapat.., cuma kami bukan jenis y berkepit sentiasa.., kami bsahabat jenis easy-going.., walaupun xrapat.., tp aku tetap syg dia.., dia tetap keutamaan aku..., rupa2nya insiden ni pun myebabkan dia kecik hati dan hubungan aku dan dia juga renggang..,

bohonglah kalau aku kata aku tak sedih dan terkilan bila dia xlagi bsama dgn aku.., xlagi rapat seperti dulu.., aku sedih.., tp aku salute ngn dia.., wlupun dia terluka.., dia sentiasa xlokek bertegur sapa ngan aku.., cuma aku yang jarang menegur dia.., bukan kerana aku lupa dia.., takk.., tapi aku takut aku tak mampu nak tahan rasa rindu dan sedih.., ye.., wlupun dia ada depan aku tp aku tetap rindu..., salah aku kan??? tak cuba mperbaiki hubungan kami.., aku rasa bersalah sangat dgn mereka.., sehinggakan aku jadi takut utk lalu depan bilik mereka.., dan sememangnya aku akan sentiasa mengelak utk lalu dihadapan mereka.., aku dah bersalah n myakiti mereka.., pantaskah aku menerima kemaafan dr mereka???

dulu tawa mereka ada denganku.., namun kini ada yang mampu menggembirakan mereka.., aku xpantas menjadi sahabat yang tbaik buat mereka..., aku sentiasa curi pandang pd mereka..., curi pandang dr jauh.., namun saat mereka dekat .., aku terpaksa kuatkan hati utk tidak memandang mereka..., aku tiada daya utk mgeluarkan walau sepatah perkataan pun pd mereka.., sungguh aku rindu mereka..

Tikah..., u must think that i am damn crazy..., tp sungguh aku rindu.., sayang kamu!! hanya allah y tahu perasaan ini utkmu.... :'( biarpun aku kini bukan sahabatmu lagi..., tapi maafkanlah aku kerana kau masih dan akan tetap berada dalam hati aku sbgai sahabat dunia akhirat...

No comments:

Post a Comment