p>
Home | MukaBuku | Jom Twit2 |

Friday 20 June 2014

borak : kawin

betullah orang kata.., umur bila dah naik 19 tahun ke atas.., hormon berkasih-sayang dia tu up sangat2.., tu yang ada sampai rasa nak kawin awal lah bagai..., haha.., tapi bukan tu aku nak citer.., bukan pasai kawin...

aku ada sorang kawan ni.., dia dan 'kawan' dia sangat menarik hati aku untuk bermuhasabah diri.., tak dinafikan.., kawan aku ni dia seorang yang baik..., matang, berfikiran jauh, dan ....... ntah la.., aku xtau mcmmne nk describe.., senang citer dia memang lain dengan aku.., aku ni kalau orang baru kenal aku diorang akan ingat aku ni anak bongsu.., padahal realitinya..., aku anak sulong kott..., hahaha..., aku ni muda sehari dr kawan aku ni..., 

tp dia sama gak ngan aku.., kami sama2 suka isu kawin. ahaks! hahaha.., bak kata dia 'klo ngan kau ni teah.., satu hari pun xcukup tau nk bncang pasal ni.' 'asal dgn kau je msti bncang isu kawin la teah' haha.., ye.., aku dan dia memang tak pernah lepas dari bincang daripada berbincang tentang isu kawin.., dgan kawan aku yang lain pun kami byk bncg gak pasal kwin ni.., tp lebih byk dgn y sorg ni..., sbb dia lg gatai dr aku kott.., hahahhaha

tapi kami xdelah setakat bincang nak pakai baju ape.., hantaran berapa.., tema apa..,  antara isu pbincangan kami :

- isteri - kerja @ suri rumah
- anak dan ekonomi
- nikah gantung
- kawin ~ rumah sendiri @ mertua
- kawin sambil belajar
- kawin muda

banyak lagi sebenarnya.., itu antaranya saja.., kami banyak bincang pro dan kontra.., alhamdulillah.., sapa kata orang yg asik citer pasal kawin ni gatal mengenyam ha?? sebenarnya apa2 saja topik yang boleh kita ambil ibrah utk diri sebenarnya itu adalah ilmu...

dan baru2 ini.., masih fresh lagi isu ni : pilihan ~ beragama @ berharta.., apa dia yang kami bincang?? nanti saya share yerr... hahaha..., 

:::::::::::::::::::::::::xsalah borak pasal kawin asai ada isi yang bermanfaat:::::::::::::::::::::::::::


No comments:

Post a Comment