p>
Home | MukaBuku | Jom Twit2 |

Sunday 30 December 2012





Rase2nye semua orang pernah rase dan melalui situasi yang sama dengan statement kat atas tu kan kan kan..?? kadang2 boleh lagi dia tanya 'wei kenapa kau marah2 ni?? kau marah kat sape?? rileksla... nanti cepat tua...' urgghhhh geramnya...  nasib tuu kawan kita kan..sabo jelaaa.. (bak kate cikpel2 kt luar tuulg2 ngn org kesayangan.. mne leh marah2.. nanti sndiri yg merana) huh... kire cikpel2 ni sumenye penyabar laa....;)

Ermm dah tu macam ni jelah..., bila dia orang buat kome2 semua jadi mad.., alang-alang menyeluk pekasam baik kome semua hamburkan je mad kome tu kat mereka yang membuat onar... uiittt teman buke suruh kome sume mad mereka sampai terlebih mad mengalahkan orang yang memang ditakdirkan sebegitu rupa... karang ada pulak yang lebam muka sana sini rambut gugur bersepah-sepah kat lantai kang...

dah dah dah... ape kate sekarang ni kita praktikkan apa yang telah diwariskan oleh atuk nenek moyang kita..., "sebenarnya aku sayang sangat kat kau.., tapi aku rase degree sayang aku kat kau hari ni kureng sikit ler.." haa time tu sure kening orang itu akan ternaik tinggi lalu dengan muka yang hairan berkata perlahan... "eh asal kau cakap macam tu...?" haa nampak tak tekniknya di situ...??? kat situ je kita dapat banyak advantage.. tak caye???

  • elakkan wajah lebih tua dari usia, pergaduhan, kehilangan suara, pembengkakan fizikal, pengguguran rambut serta pertumpahan darah.
  • mengajar kita lebih bertoleransi dan lebih penyabar.
  • pastinya persahabatan kita dan si dia tidak hancur lebur terkena larva mad hasil nilai murni yang anda ada ( suka berterus terang untuk mencari penyelesaian )
  • and the most important..., tak ade lah kita pun turut serta duk dalam PTR.. 


tak caye teman kata banyak? 'eleh.., empat point Jepun je pun..' la... kome tengok point meme la nmpak sikit.., tu hok koma2 tu.., kome kira la ada berapa.., teman xnak letak point banyak sangat..., saje nak suh dorang dok ramai2 dalam satu barisan... haa banyak kan tu?? (what i'm talking about >.<))

so ape kate kite ramai2 amalkan warisan kiasan yang diperturunkan oleh nenek moyang kita dulu bagi menjamin keharmonian hidup kita semua.., tak perlu lah kita buat orang jadi mad.., dan tak perlulah kita nak layan orang yang 'kureng' sampai kita sendiri jadi mad.. 

INGAT!! ISLAM ITU INDAH DAN TENANG.. YOKK KITA SAMA2 MEMPERINDAHKAN LAGI ISLAM DENGAN AKHLAK KITA!! ^,^







No comments:

Post a Comment